onsdag 21 december 2011

Drömmen om Salem Al Fakir

Jag är en person som drömmer mycket. Både i vaket tillstånd och i sömnen. Jag har ofta fått så kallade uppenbarelser i drömmen. Nya vinklar på saker, svar på svårlösta problem osv. Jag tror att jag bearbetar mycket när jag sover. När jag är vaken skapar jag kanske istället problem med mitt drömmande. Men det är både och så klart.


I natt hade jag en uppenbarelse-dröm om Salem Al Fakir. En helt underbar dröm. Jag var så lycklig när jag vaknade. Jag kände att jag längtade så sjukt mycket efter att få lyssna på hans musik. Jag tyckte väldigt mycket om första skivan, men sen har jag inte hängt med. Tyckte så klart han var jättebra med den där melodifestival-låten, men som sagt, efter första skivan glömde jag bort det lite. Men efter den här helt underbara drömmen vill jag inte lyssna på nånting annat över huvud taget.

Han är ett geni alltså. Helt otrolig... Jag satt och tittade och lyssnade på youtube förut. Stella frågade vem det var, varje gång han dök upp i rutan. Det är Salem, Salem al Fakir" sa jag. "-Matsalem?" sa hon.


Jag är så glad att det är jul också! Jag ska vara ledig i 2 veckor nu. Helt underbart! Jag ska försöka spela in lite med bandet, men jag hoppas också på att få lite mys-tid att skriva lite nya låtar. Har på känn att det kan bli på svenska. För efter den här skivan som jag ska göra nu, så tror jag att jag måste känna lite på det svenska. Kan bli så.

Inga kommentarer: